Oferta : studiul ofertei genereaza numeroase intrebari. Cateva exemple :
- Care sunt concurentii pe piata? (numar, marime, cifra de afaceri, marci…)
- Care este politica lor comerciala ? (tinta, obiective, puncte tari, puncte slabe, proiecte, retea de distributie…)
- Care sunt distribuitorii produsului ? (magazine specializate, marea distributie…)
Cererea : din partea consumatorilor sau din partea firmelor. Cateva exemple:
- Cine sunt clientii ? (varsta, sex, domiciliu, stil de viata, venituri…)
- Care sunt motivatiile cumpararii ? care sunt limitele ?
- Cand cumpara ? (perioada de cumparare, frecventa,…)
- Care este imaginea pe care o au consumatorii fata de firma?
- Care este profilul consumatorilor? (varsta, sex, comportament…), nevoile clientilor, reactii…
Mediul extern : cateodata este considerat ca cel mai important factor al oportunitatilor sau al amenintarilor.
Factorii politici, economici, sociali, tehnologici sunt analizati cu ajutorul urmatoarelor intrebari :
- Care sunt reglementarile care trebuie aplicate ? (legi, norme, TVA…)
- Care este influenta situatiei economice generale ? (evolutia demografica, situatia unui anumit sector in strainatate, rata inflatiei, rata somajului…)
- Influenta factorilor sociali? (presiuni ecologice, sindicale, actiunile consumatorilor, etc.)
- Existenta noilor tehnologii pentru produsul respectiv, cercetarile actuale…
- Care sunt oportunitatile in strainatate ?
ESENTIALUL – Studiu de piata
Un studiu de piata bine realizat permite firmelor sa obtina informatii precise si indispensabile pentru a le usura deciziile de marketing.
Studiul de piata va permite colectarea si prelucrarea informatiilor, avand ca obiectiv o mai buna cunoastere a unei piete sau al unui sector de piata si de a reduce incertitudinea deciziilor viitoare.
Finalitatea unui studiu de piata este de a furniza informatii adecvate pentru a intelege dimensiunile unei probleme. De exemplu:
- « De ce numarul de vanzari al unei firme stagneaza? »
- « Trebuie sa alegi ambalajul A sau ambalajul B? »
- « Cum sa comunici cu segmentul tinta al firmei? »
Altfel spus, studiul faciliteaza diagnosticul de marketing si/sau orienteaza deciziile managerilor.
Cotatie studiu de piata
Descrieti pe scurt cererea voastra si un expert in studii de piata va va contacta in scurt timp.