Studiul de piata reprezinta colectarea informattiilor pe o piata.In functie de informatiile de care are nevoie, firma poate sa isi puna intrebari in ceea ce priveste oferta, cererea sau mediul inconjurator de pe piata respectiva.

Oferta : studiul ofertei genereaza numeroase intrebari. Cateva exemple :

  • Care sunt concurentii pe piata? (numar, marime, cifra de afaceri, marci…)
  • Care este politica lor comerciala ? (tinta, obiective, puncte tari, puncte slabe, proeicte, retea de distributie…)
  • Care sunt distribuitorii produsului ? (magazine specializate, marea distributie…)

Cererea : din partea consumatorilor sau din partea firmelor. Cateva exemple:

  • Cine sunt clientii ? (varsta, sex, domiciliu, stil de viata, venituri…)
  • Care sunt motivatiile cumpararii ? care sunt limitele ?
  • Cand cumpara ? (perioada de cumparare, frecventa,…)
  • Care este imaginea pe care o au consumatorii fata de firma?
  • Care este profilul consumatorilor? (varsta, sex, comportament…), nevoile clientilor, reactii…

Mediul extern : cateodata este considerat ca cel mai important factor al oportunitatilor sau al amenintarilor.

Factorii politici, economici, sociali, tehnologici sunt analizati cu ajutorul urmatoarelor intrebari :
  • Care sunt reglementarile care trebuie aplicate ? (legi, norme, TVA…)
  • Care este influenta situatiei economice generale ? (evolutia demografica, situatia unui anumit sector in strainatate, rata inflatiei, rata somajului…)
  • Influenta factorilor sociali? (presiuni ecologice, sindicale, actiunile consumatorilor, etc.)
  • Existenta noilor tehnologii pentru produsul respectiv, cercetarile actuale…
  • Care sunt oportunitatile in strainatate ?
ESENTIALUL – Studiu de piata

Un studiu de piata bine realizat permite firmelor sa obtina informatii precise si indispensabile pentru a le usura deciziile de marketing.

Studiul de piata va permite colectarea si prelucrarea informatiilor, avand ca obiectiv o mai buna cunoastere a unei piete sau al unui sector de piata si de a reduce incertitudinea deciziilor viitoare.

Finalitatea unui studiu de piata este de a furniza informatii adecvate pentru a intelege dimensiunile unei probleme. De exemplu:

  • « De ce numarul de vanzari al unei firme stagneaza? »
  • « Trebuie sa alegi ambalajul A sau ambalajul B? »
  • « Cum sa comunici cu segmentul tinta al firmei? »

Altfel spus, studiul faciliteaza diagnosticul de marketing si/sau orienteaza deciziile managerilor.


Contact studiu de piata

Descrieti pe scurt cererea voastra si un expert in studii de piata va va contacta in scurt timp.