Principalele Tehnici ale unui studiu de piata

Ca regula generala, distingem trei tehnici ale studiilor:
studii de documentare, studii cantitative si studii calitative.

Studii de documentare :

acestea fac apel la :
 Sursele interne ale firmei : fisiere, statistici, scrisorile consumatorilor, rapoarte de activitate…
 Sursele externe ale firmei : presa, baze de date, rapoartele organismelor specializate, studii diverse…

Studii cantitative :

Principalul obiectiv al studiilor cantitative este de a raspunde la intrebari de genul  : « cine face ce ?» « cat ?» « cand si unde ? ». Abordarea cantitativa permite numararea, ierarhizarea, sau rezumatul informatiilor colectate.

Studiile cantitative cauta sa masoare opiniile si comportamentele. Se bazeaza adesea pe sondaje efectuate pe esantioane de persoane.

Studiile cantitative urmaresc obtinerea rezultatelor reprezentative : se va generaliza, cu o marja de eroare fixata, pentru ansamblul populatiei studiate, ceea ce a fost observat in cadrul esantionului. Esantionul variaza intre 200 si 2000 de persoane.

In urma analizei, rezultatele obtinute dau masura fenomenului studiat.

Studii calitative :

Studiul calitativ cauta sa raspunda in principal la urmatoarele intrebari  : « de ce? » « cumt ? » « in ce conditii ? ». Cu ajutorul studiilor calitative se exploreaza un domeniu pentru a clarifica o situatie complexa. De exemplu, vrem sa enumeram diferitele motivatii sau piedicile susceptibile de a interveni in cadrul cumpararii unui produs.
Studiile calitative se realizeaza pe baza esantioanelor mai restranse de indivizi.
Studiile calitative sunt in principal realizate cu ajutorul interviurilor individuale, al focus-grupurilor si al tehnicilor de observatie.

 Tehnici
 Obiective
 Limite
de documentare

– a incadra
– a cunoaste
– a evalua

– controlul surselor
– informatii depasite
calitativ

– a inventaria
– a explora
– a genera
– a intelege

-generalizarea rezultatelor
cantitativ

– a numara
– a ierarhiza
– a pondera
– a rezuma

– raspunsurile de fatada

Contact studiu de piata

Descrieti pe scurt cererea voastra si un expert in studii de piata va va contacta in scurt timp.