Marile Categorii ale Studiilor de Piata

Exista cinci categorii ale studiilor de piata : studiul ad'hoc, studiul omnibus, barometrul, panel, test de piata.

Studiul ad-hoc:

Un studiu de piata ad-hoc (calitativ sau cantitativ) este realizat pentru contul unui singur client. Studiul este facut « pe masura  » si este conceput pentru a raspunde intrebarilor specifice unei firme.

Studiul Omnibus: 

Un studiu de piata omnibus este un studiu de tip cantitativ realizat la o data fixa. Fiecare intreprindere pune una sau mai multe intrebari si chestionarul regrupeaza ansamblul informatiilor date de cumparatori. Studiul omnibus reprezinta un studiu simplu avand putine intrebari. Adesea poate complementa un alt studiu.

Barometrul:

Barometrul este un studiu cantitativ, se realizaeaza ca si cel omnibus, la o data fixa, dar cu un chestionar indentic de la un studiu la altul. Poate fi efectuat pentru contul uneia sau mai multor firme. Barometrul este preferat in cazul studiilor de satisfactie sau de notorietate.

Panel:

Panelul este o investigatie aprofundata realizata periodic pentru mai multe firme. Interviurile sunt identice de la o ancheta la alta. Panelul reprezinta un model de studiu cantitativ. Este realizat pe baza esantioanelor cuprinzand intre 2000 si 10 000 de persoane.

Test de piata :

Testul de piata este un studiu de natura cantitativa, realizat pentru contul unui singur client. Acest studiu se realizeaza pentru previziunea vanzarilor si a segmentelor de piata ale unui nou produs. Un test de piata poate fi simulat. Se aplica un model tip econometric datelor pentru previziunile vanzarilor. Acesta poate fi si real, adica observam cumparaturile efective in timpul catorva saptamani, intr-o zona geografica precisa. Extrapoland aceste rezultate estimam evolutia vanzarilor.

 Studii
 Frecventa
 Esantion
 Chestionar
Ad hoc
unica

variabil de la un studiu la altul

variabil de la un studiu la altul

Omnibus

repetitiv

identic de la un studiu la altul

variabil de la un studiu la altul

Panel

repetitiv

identic de la un studiu la altul

multe intrebari identice de la un studiu la altul

Barometrul

repetitiv

variabil de la un studiu la altul

cateva intrebari identice de la un studiu la altul

Panel

unica

variabil de la un studiu la altul

identic de la un studiu la altul


Contact studiu de piata

Descrieti pe scurt cererea voastra si un expert in studii de piata va va contacta in scurt timp.