Marile Categorii ale Studiilor de Piata
Exista cinci categorii ale studiilor de piata : studiul ad'hoc, studiul omnibus, barometrul, panel, test de piata.
Studiul ad-hoc:
Un studiu de piata ad-hoc (calitativ sau cantitativ) este realizat pentru contul unui singur client. Studiul este facut « pe masura » si este conceput pentru a raspunde intrebarilor specifice unei firme.
Studiul Omnibus:
Un studiu de piata omnibus este un studiu de tip cantitativ realizat la o data fixa. Fiecare intreprindere pune una sau mai multe intrebari si chestionarul regrupeaza ansamblul informatiilor date de cumparatori. Studiul omnibus reprezinta un studiu simplu avand putine intrebari. Adesea poate complementa un alt studiu.
Barometrul:
Barometrul este un studiu cantitativ, se realizaeaza ca si cel omnibus, la o data fixa, dar cu un chestionar indentic de la un studiu la altul. Poate fi efectuat pentru contul uneia sau mai multor firme. Barometrul este preferat in cazul studiilor de satisfactie sau de notorietate.
Panel online:
Panelul este o investigatie aprofundata realizata periodic pentru mai multe firme. Interviurile sunt identice de la o ancheta la alta. Panelul reprezinta un model de studiu cantitativ. Este realizat pe baza esantioanelor cuprinzand intre 2000 si 10 000 de persoane recrutate in prealabil. Acesti respondenti furnizeaza date demografice, date despre gospodarie si comportamentale, ceea ce face mai accesibila realizarea de studii viitoare pe diferite profiluri.
|
Cotatie studiu de piata
Descrieti pe scurt cererea voastra si un expert in studii de piata va va contacta in scurt timp.